سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساختمان هوشمند Intelligent building

ساختمان هوشمند Intelligent building

به‌طور کلی ساختمان هوشمند Intelligent building ، ساختمانی است که مجهز به یک زیر ساختار ارتباطی قوی بوده که می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیت‌های متغیر محیط عکس‌العمل نشان داده و خود را با آن‌ها وفق دهد و همچنین به ساکنین ساختمان هوشمند این اجازه را می‌دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آن‌ها را افزایش دهد.

به سخن دیگر تجهیز ساختمان به مجموعه ادوات و تجهیزاتی که به منظور افزایش کارایی و بهره‌وری و ایجاد محیطی مطبوع برای ساکنین آن طراحی و اجرا می‌گردند هوشمند سازی ساختماننامیده می‌شود. به زبان ساده‌تر هوشمند سازی را می‌توان تبدیل یک ساختمان معمولی و سنتی به فضایی که خود را با شرایط محیط درونی و بیرونی وفق می‌دهد، تعبیر کرد.

ساختمان‌ها نه تنها فضایی برای کار و فعالیت و زندگی ارائه می‌دهند، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شوند. ارزش ساختمان ها را می توان در صورتی که به صورت موثر از آنها استفاده شود حفظ کرد. در حال حاضر، ساختمان ها 40 درصد از انرژی مصرف شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید این عامل هزینه را با استفاده از سیستم اتوماسیون ساختمان به حداقل برسانید.

سیستم ساختمان هوشمند به شما این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از ارتباط کارآمد، کنترل و نظارت انواع مختلفی از عملکرد‌ها و رویه‎های مربوط به ساختمان، به حد مطلوب و قابل قبولی از صرفه‌جویی انرژی در ساختمان دست پیدا کنید. این موضوع باعث محیطی مطبوع برای اتاق و رضایت بیشتر کاربر می گردد. همچنین، صرفه جویی در انرژی باعث کاهش هزینه های عملیاتی ساختمان می گردد. سرمایه گذاری در این فن آوری آینده گرا، بسیار زود به سود دهی می رسد. از مزایای دیگر استفاده از این سیستم، کاهش تولید گازهای گلخانه ای (CO2) می باشد که در واقع یک ارزش افزوده واقعی برای ساختمان شما می باشد.

این تبدیل می تواند تمامی و یا بخشی از تغییرات زیر در ساختمان هوشمند (اتوماسیون ساختمان) باشد:

1- کنترل هوشمند روشنایی خانه هوشمند بر اساس زمان، میزان شدت نور طبیعی و نیز حضور و یا عدم حضور ساکنین.

2- کنترل هوشمند سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع بر اساس زمان، دمای هوای بیرون، فصل سال، حضور و یا عدم حضور ساکنین و نیز کیفیت هوای داخل.

3- کنترل هوشمند تاسیسات موتور خانه بر اساس نیاز واقعی ساختمان به انرژی و زمان بهره برداری از فضا

4- یکپارچه سازی سیستم کنترل روشنایی، سیستم کنترل سرمایش و گرمایش و سیستم کنترل موتورخانه در قالب یک سیستم یکپارجه و هماهنگ.

 

5- ایجاد یک زیر ساخت ارتباطی در داخل ساختمان به منظور کنترل خودکار روشنایی، کنترل دمای محیط، سیستم صوتی و تصویری، پرده ها از طریق ریموت کنترل و یا پنل های دیواری.


» نظر